Friday, June 27

Tag #5 - Bertuahnya Saya... :D

Tag aku yang kelima. Terima kasih kepada orang-orang yang mengingati dan mengetag diri ini yang tak seberapa. Kali ini aku ditag oleh Illy. Tag ini agak macam mencapub, poyo, mempromote diri sendiri, dsb, jadi jangan salahkan aku andainya aku nampak sedemikian rupa. Salahkan tag ini. Mwahaha. Here it goes:

5 sebab kenapa aku rasa bertuah menjadi diri aku sendiri:

1. Aku dilahirkan dalam sebuah keluarga yang bagi aku amat bahagia. Abang, kakak, adik lelaki, adik perempuan, semuanya aku ada. Dan hubungan kami adik beradik adalah sangat rapat. Kadang-kadang gaduh jugak, tapi asam garam dalam kehidupan la kan. Tapi most of the time, Alhamdulillah, everything is perfect when we are together. :D

2. I have great parents, especially my mum. Aku rasa sangat bertuah kerana mempunyai seorang ibu seperti mak aku. She is my everything. No matter how hard is the problem, how rough is the route in my life, when I hear her voice everything will go just fine, if not better. Wait for my return mak, I have something special for you, dan tak lupa untuk ayah juga. :D

3. I have good friends around me. I have some issues with some of them, (i know they have it with me too) tapi biasa la kan, asam garam dalam kehidupan. Nobody is perfect and we are usually perfect for each other. Tapi yang membuatkan aku rasa sangat bertuah, aku rasa tak salah andainya aku cakap kat sini yang aku mempunyai seorang kawan baik, my bestest buddy, yang sangat baik. When I heard that he visited my family a couple of months ago, aku rasa sangat terharu. Nak saja aku balik at that moment to join the gathering, makan cream puff yang dia bawa. Thanks best buddy!

4. Alhamdulillah, setakat ini rezeki aku sentiasa murah. (ni macam idea Illy saja..nak ceduk cket hehe). Sejak dari kecil lagi, aku tak pernah rasa kurang apa-apa. Famili aku bukannya kaya raya tapi I have almost everything since I was born. Kasih sayang melebihi segala-galanya. ^_^

5. Last but not least, I am happy with myself, for who I am. I am not perfect but hey, I am so glad to be myself. Jerawat banyak ke (tak macam Alin..hehe), kurus kering ke (tak macam ? ..hehe), I am happy as long as I am just like myself today! Yup, I try to improve (jasmani dan rohani), but if it isn't working, I am still happy and I can live with it, just like this for the rest of my life. :D


Enough of me and myself, how about you? I wanna hear something from Harith, Pitya aka Hafizd, Husna, Anis and Dayla. Come on, jangan malas-malas, silalah buat tag ini. Bagi aku, tag ini bukannya untuk berbangga diri tapi untuk menilai diri sendiri, dan membuatkan kita lebih bersyukur dengan diri sendiri. So, what are you waiting for...just do it. :D

17 comments:

Unknown said...

hehe ade jugak nama aku :D :D hee.

moroka said...

orang dah femes kan..mesti la nama dia ada kat mana-mana. hehehe :)

Mohd Hafizd said...

hihi..fames dah ler si Alin aka Jazlin nih..mne2 die ade..muhaha

hmm..kne pikir dlu nk wat tag nih..hoho...nnti ade orng komen plak~

bnyk btol asam garam kau eh...asam di laut, ikan di darat..garam di kedai runcit *dush*

h a r i t h said...

to alin, gudluck

to rosli, thanks best buddy

to pitya aka hafizd nan comey, bagus la kalau dah ingat, perfect practices make perfect

to me..don too much sigh-doing

moroka said...

pitya, takyah pikir2 buat je. buat dalam bahasa rojak mcm aku. xde plak org nak komen xleh guna bahasa rojak eh. hahaa.

mane de byk, dua je asam garam aku. hahaha. nak sikit boleh, tapi gi beli kat kedai je la. murah je. o/

moroka said...

harith, no tenkiu2. pergi buat tag ni dlu. hehehe.

mlm nant aku spam kat frenster. yay..~

Mohd Hafizd said...

done~ perghh...puji diri sendirik..tp blogspo0t senGal gak; more than 5 times i tried to publish...


html errors....mengom~

hihi...akhirnye...berjaya jua tag rojak~ *wink2*

thanks for the tag ya

moroka said...

haa..bgus2. nak tengok juge sejauh mana bakul itu telah diangkat.. hahaha.

Unknown said...

nape harith cakap good luck kat aku? tak paham

moroka said...

kau x paham, aku laagi la tak paham.:p

iLLy said...

wah. wah.. ceduk idea nmpk?? hihi... :P

eira eixora said...

done!!

moroka said...

illy, ceduk cket2 je..dah bagi kredit tu. hehe.

anis, bgus2. nak tgk tinggi mana anis angkat bakul plok. :p

Mohd Hafizd said...

hai jazli, hi moroka, hai hafizd, hai harith, hai illy, hai eixora =p

wah2..rmai dah buat tag si rosli nih..hihu..nseb aku baek hati..xsuh spe2 wat...haha..

so, kapan mau post entry baru??

moroka said...

aku tag kamu semua supaya kamu dapat update blog okay. lagipun aku tanak mencapub sorang2. hehehe

post baru nanti la dlu..idea tadek lagi and tgh mencarik gamba2 seswai kat dalam timbunan folder. pekata ko buat dulu. pastu aku buat la.hehee :)

Mohd Hafizd said...

aku pon same dol~ xde idea...ngeh2

tgok ler mlm2 sket..tgk mencari gak gmbo2 dlm timbunan folder nih

Louis said...

Pretty nice post ! get new ringtones for your mobile here
nhạc chuông không lời,
nhạc chuông hay