Friday, June 20

Kerana bola itu bulat...

Sekarang musim bola. Secara ikhlasnya aku katakan, aku tak begitu meminati sukan yang satu ini. Aku selalu saja rasakan bola itu sukan yang bahaya. Semuanya kerana pengalaman pahit semasa bermain bola sewaktu aku di bangku sekolah. Pengalaman apa? Biarlah itu menjadi kenangan pahit aku.

Tapi apa-apa pun, aku layan saja kalau orang cakap dia minat bola, dan aku tumpang gembira saja kalau pasukan kegemaran mereka menang. Just don't go into further details; how they kick the ball, what is the angle, how they didn't manage to score, etc. Itu aku memang tak boleh tumpang sekaki. Kadang-kadang yang bercakap tu belum tentu hebat pun kalau dia yang bermain. Hahaha. Just kidding =p


Kerana bola itu bulat, dan aku tak begitu berminat untuk melihat orang mengejar dan merebut bola yang satu itu, maka aku pun menghabiskan masa untuk menonton filem-filem yang semakin memenuhi cakera keras (hard disk) aku. Latest hindi movie yang aku tengok, Jodha Akbar. Not so great though. I like Devdas a lot more than this movie. Aishwarya Rai is much more elegant in Devdas.


Movie lain? Saawariya, juga Hindi movie. Agak membosankan. Lepas ni nak tengok Taare Zameen Par, another award winning movie. Hopefully best dan dapat cover 6 jam yang aku bazirkan untuk Saawariya dan Jodha Akbar. Thanks to Illy for suggesting this movie. I have a feeling that this movie is good.

Any more suggestions for great movies? Tak kisahlah bahasa apa, aku layankan saja. Janji best. :D


Next time will be a special tribute post. See you.. :D



5 comments:

admin said...

kalu tak merasa pengalaman tengok euro rugi aa kalu mung duk germany. aku pon bukan kaki bola, tapi sanggup gak belanja beli tiket tengok game turkey lawan czech haritu. huahuahua

bile lagi nak merasa kehangatan musim2 bola. team bola malaysia hampeh. siap org kt malaysia beria2 nk datang tengok & rasa keseronokan euro 08. rugi aa kalo takde cerita & pengalaman utk dibawa balik ke malaysia nanti mung balik.

citer hindi bley tengok bile2..

moroka said...

nice point there. tapi minat aku tak sampai gi tengok live match bola. hahaha.

tiket bola mahal kot. bola malaysia xyah mention. lagi hampeh. euro bleh la jgak aku tgk semeta2 kat tv. :)

Mohd Hafizd said...

huhu..kalo xminat xde maknenyer abes masa + duit kt dalam stadium tuh.

bek ko g jalan2 or just amik gmbo2 berdekatan stadium...bukti ko tgk kehangatan bola tuh~

mne ko dpt stok muvie bollywood nih?? dah ler 2-3 hours long~ haih..lemau nk dload

moroka said...

maasing-masing ada pendapat sendiri. anyway, just stick to your own opinion if you think that is the best thing. :D

stock movie? nak tengok mahu tak mahu terpaksa donlod. hahaha. :D

Mohd Hafizd said...

betui2