Wednesday, May 7

Do you like Malay movies?

Baru saja memotong rambutku setelah hampir 5 bulan (oh ya..hari tu Mizi ada tolong potongkan rambut bahagian belakang cket...masa tu aku rimas rambut kat belakang panjang sangat tapi masih mahu menyimpan bahagian depan :D). Ada orang panggil aku Faizal Tahir, ada yang cakap aku okay berambut panjang. Entahlah.

Apa-apa pun, sekarang, rambut aku dah pendek giler! Bukanlah botak seperti Mawi tapi bagi aku memang pendek.


How much is the cost for cutting my hair? €8 = RM40. Itu yang paling murah boleh didapati di sini. Ada yang €9, ada yang €11. I prefer the lowest sebab tujuannya sama saja.

Esok plannya nak tengok Iron Man bersama-sama member sepejabat. Sapa yang dah tengok? Dengar kata best.



Bercerita tentang filem, teringatkan filem-filem Melayu yang biasanya aku memang kureng cket.
Ada something tentang filem Melayu yang membuatkan aku malas, bosan dan jemu untuk menonton filem Melayu lagi. Setiap kali ada filem Melayu baru keluar panggung, I have this tag in my mind ''that is a typical filem Melayu''. Do you like Malay movies? Why do you like it. Change my mind about filem Melayu, please.

p.s.: Satu-satunya filem Melayu yang aku betul-betul suka - Buli.
'p.s. I love you' - latest movie yang aku tengok, memang best. Next post aku buat review tentang movie ya :D

9 comments:

bulanbintang said...

show to us lah ur new hair cut. nk tgk gak rosli berambut pendek..huhuh

moroka said...

isk..segan la aku. dah la rambut aku sangaat pendek. nanti la dah panjang cket aku wat showcase.hahahaa :P

iLLy said...

ye lah rosli. show us your new hair cut.

btw, ironman best! it's sarcastic and witty. the action pun not bad. i love the dialouges.

biarpun stgh org kate sbb hero tue, movie ni x berape best. but i adore robert downey jr. and gwyneth paltrow!! sgt cute...

eyh. eyh. termovie review plak. :P

Fariz Azhar said...

iron man mmg kewl...i watched it twice. reason... yg 1st tu tgk midnite so terlelap2...hahahaha...yg 2nd tu baru menikmati sepenuhnye cerita tuh...
BEST!!!!
bout malay movies...hurmmm.. i have one tips for you...
jgn tgk Prof Razak Mohaydeen pny movie...sume samaaaaa je...wakakaka...
watch afdlin's..they r great~

moroka said...

illy, nanti la kalau ada masa i'll show all of you the new hair cut. I miss my long hair so much.huhu.

x review sgt lagi tu..its ok. hahaha :D

kongz, today is the day..daku kan menonton iron man. thanks 4 da review.

bout Malay movies, Afdlin's mmg unik cket. Prof apa tu? Dah lama x dgr nama dia.hahahaha. I watched his films before, mmg byk yg hampir sama.no wonder aku jemu.

Anonymous said...

tunjuk2 la rambut tu...
ish2..

betul2..
afdlin suka buat benda2 pelik..

mmg pulun movie betul hang ni eh..
all the best :D

moroka said...

tunjuk eh. hahaha. nanti2 la.

dah xde keje nak buat, mmg layan movie je la kejenya. huhuhu. nak rekemen cite apa2 ke..sile2. :D

Miss Zahidah Zakaria said...

ironman cam menghina islam jerk!!!
ermm...i heart ps i luv u too!!!

moroka said...

Yup..mcm ada mengaitkan islam dgn keganasan cket at the first place. But at the positive side, Tony stark's friend tu lagi ganas daripada pengganas. They show that American is the real terrorist.