Monday, April 7

LOTR dan winter-spring...


Aku memang tak ada idea untuk menulis blog. Nak dijadikan cerita untuk menulis (baca: menaip), semalam, aku menonton Lord of the Ring Trilogy. Dalam 10 jam jugalah masa aku dipenuhkan begitu saja. Rasa macam malas je nak abiskan, tapi dah xde keje. So, abis lah jugak akhirnya.


Ini kali kedua aku menonton filem tersebut. Memang bestlah! Rugilah kepada sapa2 yang tidak menonton. =p


So, seperti biasa, aku berangan-angan lagi. Kalau diberi pilihan aku nak jadi sapa dalam pengembaraan penuh mencabar tu.




Watak-watak yang menarik perhatian aku:-

Gandalf - powerful, ada karisma tersendiri.
Aragorn - heroic all da-time
Legolas - skill memanah yang best!
Sam - kawan yang setia
Gimli - funny dwarf =D
Merry, Pippin - sometimes funny, ok lah.
Arwen - ehmm... =p


Watak-watak yang aku kureng:-
Gollum - nakal neh!
Sauron - nakal amat!
Frodo - lemah semangat btul..nyampah!
Orcs, Uruks - sapekah yang suka, angkat tangan..huh!
Galadriel - seriau aku dengar dia cakap.


Lain-lain, sila tengok sendiri. =p


So, aku pilih Gandalf. Sebabnya dah dinyatakan di atas. Dan jika aku diberi peluang untuk memilih kawan, aku pilih Sam, ''Samwise the Brave''.


Aku rasa, dalam filem ni, Sam adalah hero sebenar. Betapa besar pengorbanan yang dia buat untuk seorang kawan. Aku sendiri belum tentu mampu buat begitu untuk seorang kawan. Dikecewakan, tapi masih lagi setia.


Dah2..sudah banyak mengarut, back to topic. Sekarang sepatutnya dah spring, tapi masih lagi sejuk. Semasa menunggu bas pagi tadi, terasa aura sejuk macam awal-awal winter, semasa aku dan kawan2 mula-mula sampai di sini.


Sejuknya membuatkan aku ingin duduk dalam selimut tebal dan memejamkan mata bermimpikan yang indah-indah!... =D


Tapi aku sedar, hari ini baru saja bermula. It's Monday! At the same time, I wish it's Friday...can't wait for Fridays..hahaha. =D

6 comments:

iLLy said...

i love the beginning of spring.... the drizzle, the blossoming of flowers. and no more snow days~!

moroka said...

tadi baru je lepas snow. snow di kala spring..huhuh. what a weird weather. ~

iLLy said...

maybe winter tak over lagi kot di germany... because it's closer to the artic circle.. or is it inside the artic cirle?? lols

moroka said...

hahah..ntahla illy..
mungkin btul kot. spring sepatutnya start officially 20hb Mac lagi. tapi kat sini mungkin lambat cket. can't wait for real spring! =D

Anonymous said...

gandalf is not a witch lar rosli.. he's a sorcerer. =)

moroka said...

hahah..i thought he's a witch..if i'm not mistaken they did mention it in the film.