Wednesday, July 9

SEA LIFE Speyer

Nak dijadikan cerita, sekarang aku tinggal sorang kat rumah. Dua lagi kawan dah balik. Nak dijadikan cerita lagi, aku ingatkan sebab aku tinggal lebih lama di sini, kenalah aku bayar sewa rumah lagi banyak. Tapi, lepas tuan rumah tanya bila aku akan keluar, aku cakap la aku akan keluar 13hb, lepas tu dia cakap aku kena bayar untuk 10 hari. (Kawan-kawan kena bayar untuk 9 hari). Dia salah kira ke apa? Hahaha.

Pagi tadi ingatkan nak pergi ke Wurzburg (3 jam perjalanan dari rumah by train), tapi tak jadi sebabnya aku terlebih tidur 'sikit'. Wahaha. Aku dah pergi sekali masa winter, and it's a very nice place. I think it will be better in summer with blue sky, and greener tree - perfect for photography. I am no professional in photography, but I would love to discover the profesionalism in that field. Cewah. :p

Al-kisahnya, maka aku ke Speyer untuk kali kedua. Memang lagi cantik masa summer, no doubt. So aku nak share gambar-gambar di sana. Aku malas nak edit gambar kali ni, so aku just kecik kan saiz dan terus upload saja.

Traveling alone; lebih banyak masa untuk landscape photography. Kalau tak asyik penuh dengan gambar muka sendiri saja (dan muka kawan-kawan juga). Hahahaha. :p

From the train station, I took a bus and went to Auto & Technik Museum. Aku ambil gambar dekat luar saja. Nak masuk sebab ingatkan free entrance (atau pun at least murah) tapi rupa-rupanya perlu bayar €12.50, so aku kensel saja sebab aku dah plan nak masuk Sea Life sejak dari awal lagi (Sea Life costs almost €12 too).

A bro - mangsa pertama untuk ambil gambar aku - peace.

Memang betul-betul teknikal..huh. Pening2.

An airplane - Cimber. comel namanye

Hohoho...silap makan ubat ke pilot dia ni. :p

Then, tanpa membuang masa aku terus ke Sea Life, Yeah. Dalam perjalanan aku melalui Speyer Dome yang femes tu. Apa lagi, aku snap la gamba beberapa keping. Langit biru memang membuatkan Dome itu bertambah cantik.

An uncle - mangsa kedua untuk peace. Belakang Dome.

Hohoho..Speyer Dome

Another view

another one

and another one...

A restaurant near the Dome - dihias sakan!


Jalan punya jalan, akhirnya aku sampai ke Sea Life Speyer. Sea Life ni orang cakap macam Underwater World Langkawi la. (Aku tak pernah pergi lagi Langkawi - so tak boleh nak compare). Here are some of the photos that I really like:

Sebelum masuk kena cop dulu atas tangan - nak tanda supaya takleh masuk dua kali. Hahaha.

Gaya seorang pro - tengok budak tu ternganga kerana kagum dgn ke'pro'an aku. Wahaha.

Posing kak jangan tak posing.

There's something about this shot that I really like. Silhouette maybe?

Kalaulah aku budak kecik, dah lama aku masuk dalam globe tu adik oi...

Nemo is here!

Kuda laut..hijau putih kalernye..opS.

Batu karang sahaja..I don't see any fish here.


Begitulah habisnya hari aku. It was really fun. Nanti aku akan upload the rest of the photos in DeviantART, maybe as stock photos. So, if you want the photos, just download them from my DeviantART account later.

6 comments:

Mohd Hafizd said...

Ya Allah....

super duper best nye...gambo2 pon best...

tuan umah tuh suke kt ko sb ko duk lme2... hoho tuh yg lebey..


perfect for photography. I am no professional in photography, but I would love to discover the profesionalism in that field. Cewah. :p[aku suke ayat nihhhh...]

mne gmbo bersama mangsa?

okes..gtg..nnti aku smbung len

Mohd Hafizd said...

eh..ko mmg g sorang...cekanga abes la nih~

moroka said...

ayat bajet tu ko suke? hahaha.

weh, cekanga tu apa? aku ni mmg fail cket bab2 bahasa.

h a r i t h said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
comey jam tangan..ada spare dop? nk pinjam ^_^

moroka said...

hohoho..jam tangan beli atas air plane mas tu. x lawa ah..biasa jah.

Unknown said...

wah bestnye. enjoying your last moment kat sana eh hehe. cepat cepat balik malaysia. jangan lupa bawak balik souvenir jugak :P